New and Old Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu New and Old Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu

New and Old Delhi

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Teun

02 Februari 2013 | India, New Delhi

Vanmorgen om 9 uur werden we opgepikt na een iets te korte jetlagnacht door Raj. Eerst naar de Jama Masjid Moskee, samen met het Rode Fort en de Taj Mahal een van de drie gebouwen die Shah Jahan liet bouwen (1650). Vervolgens zijn we met een riksja door oud Delhi gereden, smalle straatjes met boek, zilver, papier en kruidenmarkt. Op die laatste hebben we ook rond gewandeld en daar bleek Yvonne met haar blonde krullen een echte bezienswaardigheid. Overigens zonder dat het vervelend wordt. Het opdringerige valt ons heel erg mee, maar we zijn ook wel wat gewend. Vervolgens naar the Red Fortress wat op de Unesco World Heritage lijst staat. Even aan de drukte ontsnappen konden we in Raj Ghat, het park met de Ghandi Memorial waar e vooral het park met de vele valken erg mooi vonden. Valken, eekhoorns, duiven, kraaien, papegaaien, honden, Delhi krioelt niet alleen van de mensen maar ook van de dieren. Wij vonden vooral het oude Delhi met zijn kleine straatjes en zijn winkeltjes en straatverkopers helemaal geweldig.
Heerlijk geluncht samen met onze chauffeur en gids Raj. Na een rit door het VVIP (Very Very important people) gebied met het parlementsgebouw, ministeries en banken kwamen we bij het hoogtepunt van de dag. De Quth Minar. De 72,5 meter hoge toren gebouwd tussen 1193 en 1398 door Qutb-ub-din aybak de eerste islamitische heerser van Delhi en staat met zijn gebouwen ook op de werelderfgoedlijst.
De dag sloten we af met een bezoek aan Humayun's Tomb een zandstenen kopie van de taj mahal vlak voor zonsondergang. Moe van alle indrukken en een tikkeltje jetlag zitten we nu na 11 uur sightseeing weer in ons hotel
Morgen reizen we met Raj naar Agra om de echte Taj Mahal te bezoeken....

• 02 Februari 2013 - 16:17

Bart:

Ps waarom alle foto's die ik upload op hun kop komen te staan is mij een raadsel..? Misschien omdat het helemaal aan de andere kant van de wereld is? Dus even telefoon, ipad of monitor omdraaien aub... ;-)

• 02 Februari 2013 - 16:49

Caroline:

Alleen zelf op je kop staan helpt, anders draait het doodleuk weer om. Weer eens iets anders dan de vloek van de farao. Trouwens, opvallend rustig daar, heeft de bevolking zelf soms ook een visum nodig?
    Groet, Caroline

• 02 Februari 2013 - 22:21

Jose V.d. Geest:

Ik word al moe als ik het alleen al lees. Dan is de opvang een eitje.

• 03 Februari 2013 - 01:09

Carla:

Hi Bart, Yvonne en Teun,

Heeerlijk vind ik die verslagen van jullie. Scheelt mij de reis en vermoeiende bezichtigingen haha
    Je zoekt op google waar het over gaat en je krijgt prachtige foto's te zien. Je kijkt op Youtube en krijgt er n video bij. Ideaal :-) Niet te vergelijken met in t echt zien natuurlijk, maar ja, is ff niet anders. Bedankt.

Groetjes,
    Carla

• 03 Februari 2013 - 13:51

Stella Van Der Stelt:

Hallo gezinnetje Smith,
    hier een beetje late reactie vanuit het bewolkte en 4 graden koude Nederland.
    Ik volg jullie al vanaf dag 1, pfff wat een hoogtes en afstanden al afgelegd.
    Zoveel dingen willen zien en beleven in zo'n korte tijd ondanks de jetlag, maar ja, een dag heeft maar
    24 uur en je komt er ook niet iedere week. :-)
    Mooi die uitgebreide verslagen met op z'n kop foto's, kan het thuisfront ook een beetje de sfeer proeven.
    Ik wens jullie daar nog een fijne tijd met een hoop mooie belevenissen en indrukken en pas goed op jullie spulletjes! ;-)

Tot later! Groetjes van Stella(van de opvang)