Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Jaipur

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Teun

05 Februari 2013 | India, Jaipur

Even een snelle update vanuit India. Met een haperend internetverbinding vanuit Jaipur.
Gisteren vanuit Agra vertrokken eerst fatehpur sikri het paleis van akbar die in de 16e eeuw een enorm paleis en dito moskee liet bouwen. Keoladeo national park was daarna een rustpunt. Het moeraspark biedt plaats aan een enorme diversiteit aan vogels waarvan we er veel hebben gezien, teveel om op te noemen. Verder antilopen, zwijnen, wilde honden, herten en natuurlijk koeien gezien. Erg fraai!

Wat we wel gisteren misten is zon en wifi. Vanmorgen zelfs regen gehad maar aan het eind van de ochtend klaarde het op en verder is het heerlijk weer. Komende dagen blijft het aangenaam weer met zo'n 25 graden en zonnig...
Vandaag vertrokken richting Jaipur met een stop onderweg bij de Monkey Tempel (Galwar Galtaji even buiten Jaipur met veel apen zoals de naam al doet vermoeden en veel Indiers die er een bad nemen in het heilige water dat vanuit een kleine waterval uit de rotsen komt.
Vanmiddag in het oude centrum vam Jaipur, the pink city, hoofstad van Rajastan, rond gewandeld. Het is eigenlijk de rode stad of terra cotta stad want veel huizen hebben die kleur. Morgen gaan we o.a. het amber fort en de hawa mahal bezoeken en dan richting Pushkar..

• 05 Februari 2013 - 16:21

Hans & Jose:

Hey vakantiegangers,

Zie dat jullie je wel vermaken ;-) Bono begint het grommen op te geven en Luna mag steeds ietjes dichterbij komen, yeeeaaah 'vriendjes'... Verder gaat alles hier zijn gangetje, geen aapjes, antilopen, zwijnen, of herten voor ons, wél koeien en wilde honden hahaha. Enjoy en tot schrijfs xxx

• 05 Februari 2013 - 16:51

Stella:

Hé hallo,
    woh, wat een hoop te zien en te doen daar, jullie komen vast niet uitgerust terug straks(nog maar niet aan denken, hier wordt het kouder en guurder met hagel).
    Hebben de apen niets gejat?
    Yvonne, wanneer zien we jouw blonde krullenbol een keer op de foto?
    Altijd wel leuk, vakantiekiekjes met de personen zelf erop afgebeeld.
    Wel Teun al gespot. :-)
    Ik dacht dat ik na een reactie geplaatst te hebben, automatisch de reisverslagen te zien zou krijgen via de mail, maar ik liep er dus al weer twee achter.
    Jullie houden ons bijzonder goed op de hoogte, knap hoor, dat ook nog bijhouden tussen al de bedrijven door.
    Veel plezier, groetjes, Stella

• 06 Februari 2013 - 11:50

Frank:

En ondertussen genieten wij hier weer van een flink pak sneeuw :-(