In de middle of nowhere - Reisverslag uit Udaipur, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu In de middle of nowhere - Reisverslag uit Udaipur, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu

In de middle of nowhere

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Teun

11 Februari 2013 | India, Udaipur

Pushkar was een heerlijk plek om te verblijven. Het dorpje met zijn gezellige straatjes en het heilige meer, de natuur en de rust hebben we met pijn in ons hart na drie dagen verlaten.
nog een laatste zonsondergang aan het meer die werd begeleid door muzikanten was een mooi afscheid.
Op weg naar Udaipur zijn we halverwege in Todgarh beland. Zoek het maar niet op in de lonely planet want je vindt het niet. Het is een gehucht van niks waar vreemd genoeg boven op een heuvel een nieuw kasteelachtig hotel verrijst. Letterlijk in de middle of nowhere. Wat de eigenaar bezield heeft om daar een groot gebouw neer te zetten met maar 12 kamers is ons een raadsel? Maar als tussenstop op weg naar Udaipur een mooie rustplek. Aangezien het hotel ook bewoond werd door twee duitse doggen waarvan er een 10 maanden oud was kwam Teun goed aan zijn trekken. Het koude zwembad hielp ook een handje. Een wandeling van Teun en mij naar het plaatselijke dorpje een paar kilometer verder leverde een soort parade van kinderen achter ons aan. We waren een uitzonderlijke attractie. Ook in het dorp hield iedereen op met waarmee ze bezig waren en groetten ons uiterst vriendelijk.
's Nachts hield een man met grote snor en dito geweer de wacht wat wel goed bij de sfeer van het hotel paste waar wij en een stel uit India de enige gasten waren.
Vanmorgen vroeg vertrokken richting Udaipur wat een prachtige rit was door het heuvels en bergen, langs een enorm gebied waar men marmer wint, bewerkt en verkoopt, en langs veel waterrijke en erg groene dalen, waar onder andere palmbomen zijn te vinden.
Vlak voor Udaipur bezochten we de Sas Bahu tempel , een Vaishnava tempel uit begin 16e eeuw gelegen aan een meer. Behalve de prachtig bewerkte kleine dubbele tempels, trokken de vogels ook onze aandacht waaronder een grote blauwe ijsvogel. Verder hebben wij ook al o.a. kraanvogels en pelikanen gezien.
Vanmiddag zijn we door het oude centrum van Udaipur gelopen om daarna een kijkje aan het meer te nemen. Morgen gaan het City Palace bezoeken, een kijkje nemen in de Jagsid tempel en voor de zonsondergang naar de boven het meer op een berg gelegen monsoentempel. We hebben nu het zuidelijkste punt van onze reis door Rajastan bereikt...

• 11 Februari 2013 - 19:36

Frans:

zondag op tv een goeroe bij de Ganges in India gezien. Hij mediteeerde en was helemaal ingesmeert met grijze as.

Hij kon een mooi kunstje:
    met een stokje rolde hij zijn geslacht op een rolletje. stapte vervolgens over het stokje heen en liet iemand aan de achtezijde op het stokje staan!!!!!!!!
    Hij voelde helemaal niets en stond erbij te lachen. Sterke mannen hoor die Indieers.

Mike en Tom Lage helemaal dubbel van het lachen..
    toen ik zei dat julie daar nu ook waren vroegen zij zich af of jij dit ook ging leren Bart??????

gr. Frans.

• 12 Februari 2013 - 16:31

Teun Smith:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt frans? Misschien kan je vast een stokkie zoeken en dan gaan oefenen zodat je het kan voor doen....?

• 13 Februari 2013 - 22:54

Stella:

Hi there!
    Wat zullen jullie herboren terugkomen van de reis. Adembenemende, prachtige flora en fauna, gastvrije en supervriendelijke bevolking, tempels waar je tot rust kunt komen(als het niet krioelt van de mensen dan). Wij moeten het van jullie verslagen met fotootjes hebben, maar eigenlijk heb je al je zintuigen nodig om de sfeer te kunnen 'proeven'.
    Ik snap dat jullie ondersteboven zijn van alles maar kunnen de foto's ook niet op z'n kop geplaatst worden? :-)
    Verplaatsen jullie je nog steeds met eigen auto met chauffeur?
    Vandaag was het hier lekker weer, zonnig, weinig wind maar wel rond de 0 graden. Het was autoruiten krabben weer voor ik naar de opvang vertrok. Jullie krijgen trouwens de groetjes van alle konijnen en cavia's van daar.
    Morgen komt er helaas weer sneeuw, het was juist weer lekker schoon op de weg. :-(
    Leuke Valentijnsdag morgen!
    Tot een volgend verslag, groetjes weer van Stella

• 14 Februari 2013 - 09:40

Teun Smith:

Helaas lukt het niet om de foto's gewoon te plaatsen.