Wrakken - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Teun Smith - WaarBenJij.nu Wrakken - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Wrakken

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Teun

12 Oktober 2011 | Egypte, Hurghada

Gisteren zijn we na ruim 3 uur varen aangekomen bij een rif buiten de eilandengroep die Hurghada omringt. Op dit rif zijn vele schepen vergaan en je kunt daar dus goed wrak duiken. Bij de eerste duik bezochten we Giannes day, een met hout geladen schip wat schuin tegen het rif aan ligt. Bij deze duik zijn we op 19,5 meter diepte geweest! Weer met het hele gezin gedoken, natuurlijk met gids , erg leuk!  Daarna nog een duik naar de Carnatic gemaakt een boot die er al langer ligt en dus flink begroeid is met koraal. Van de vissen vielen de regal angelfish en de redtooth triggerfish op.
Vandaag geen wrakduiken , zelfs helemaal niet duiken. Het wrak is snel gevonden want yvonne is getroffen door de vloek van de farao    en blijft liever op maximaal 5 meter van een wc. Dagje lezen, luieren, tukkie, zonnen, zwembad is ook niet vervelend en het gaat alweer beter.
Morgen waarschijnlijk dus weer gewoon mee duiken.
Verder is het vandaag een bijzondere dag want (oma) Dinie is vandaag 80 geworden!!! Ook via deze weg van harte gefeliciteerd!!!

Ps wisten jullie dat egyptenaren helemaal gek zijn op hun claxon? Net als in Mexico en op Bali toetert
men hier dat het een lieve lust is. Als je inhaalt, als je afslaat, als je een bekende ziet, als je een potentiele klant ziet als taxichauffeur, als je wilt dat iemand opzij gaat etc.. Dat zorgt voor continu achtergrondgeluid in deze stad die slechts tussen 4 en 6 uur 's nachts even wat stil valt en die met enige regelmaat steun krijgt van de oproepen voor het gebed uit de vele
minaretten. Vreemd genoeg en gelukkig wen je snel aan de warmte en het lawaai..

• 12 Oktober 2011 - 14:15

Daan:

Leuk stuk! Sterkte met de vloek van de farao. Ook gefeliciteerd van mij met Oma.

• 12 Oktober 2011 - 15:07

Jos:

Hello there,

Tjee wat zal dat koraal mooi geweest zijn te zien! En dan die vloek, jeetje man had ja daar nou niet ff met een bochie omheen kunnen lopen? Suc6 ermee, hoop dat je snel beter bent. Hartelijk gefeliciteerd met moeders, ook van ons hier. Geniet nog ff en tot horens xxx

• 12 Oktober 2011 - 15:07

Frans:

Ok hier in Nederland gebeurt van alles, temperatuur is 24 graden en we zitten lekker elke dag op het terras. Gefelictieerd met oma en nog veel duikplezier.

gr. vanuit Hilegom

ps: Nederland verliest weer eens een wedstrijd. 3-2 tegen Zweden.

• 13 Oktober 2011 - 17:39

Danielle:

heerlijk dat jullie zo genieten. Is zo'n plaszak van de NS iets voor jullie?
    GRAPJE!!!

• 13 Oktober 2011 - 19:21

Ward:

Ik voel me vereerd dat ik als 1e kind op deze site reageer ;) maar wat leuk dat je nu weer aan het duiken bent in Egypte ik ben heeeeel jaloers (nog even 1 ding zaterdag gaat de wetstrijd van de D2 niet door) maar ik moet nu weer leren :P

Nog een teltatastische vakentie.

Groetjes,
    Ward