Back in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Teun Smith - WaarBenJij.nu Back in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Back in Ubud

Door: Bart Yvonne en Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

09 Maart 2010 | Indonesië, Ubud

De laatste volledige dag; vanmorgen vroeg vanuit Padangbai naar Ubud gereden. Gelijk scooters gehuurd en op pad voor 'some serious souvenir shopping'. Gisteren, net als de dag ervoor, heerlijk bij Blue Lagoon gezwommen, gesnorkeld en gerelaxed. Teun vermaakte zich prima met 2 à 3 meter hoge golven. Gisteravond een zeer indrukwekkende sacred Barongdance in padangbai bijgewoond. Er raakte veel mensen in trance die vervolgens bezeten waren door kwade geesten, in bedwang moesten worden gehouden en met behulp van water, arak, vuur, ei en een kuiken (rauw levend) weer terug konden worden gebracht. Dit alles onder de klanken van een gamelan orkest midden op straat in Padangbai en bijgewoond door alle locale hindoes en een kluitje toeristen.
Citaat uit mijn dagboek; terwijl ik zit te schrijven hoor ik de kikkers kwaken, een hond blaffen, hanen kukelen ( ze hebben er veel van ivm hanengevechten), een krekel ( tja wat doen krekels) tjirpen (?), de veerboot van Lombok laat zijn hoorn klinken, er toetert een scooter ( of een bemo) en uit de verte klinkt plotseling gamelan muziek die het ruisen van de zee overstemd'.
We gaan behalve de overweldigende natuur, de vriendelijke mensen( wayan, made, nyoman, ketut, ....), de broeierige warmte, de geuren, de prachtige onderwaterwereld, het heerlijke eten, ook de geluiden van Bali missen. Morgenmiddag vertrekken we naar Denpassar voor de terugreis naar het koude Nederland... We komen om 6 uur 's ochtnds aan dus ik denk niet dat Teun die middag al de schaatsen gaat onderbinden. Vrijdag komt hij weer naar school met een verrassing.
Nu genieten we nog van alles en drinken er nog een Bintang op. Het was een prachtige vakantie en als dit keer het fototoestel meekomt zullen we jullie daar via de foto's een glimp van kunnen laten zien.

Liefs en bedankt voor al jullie leuke reacties!
Teun, Yvonne en Bart

• 09 Maart 2010 - 08:54

Gerrit:

Goede reis terug.
    Zo te lezen is het voor jullie idee heel snel gegaan. Hier is het allemaal wat trager. Je zult zien als je terug komt dat je dan vanuit onze beleving eigenlijk nog in Indonesie bent.

Groeten

Gerrit

• 09 Maart 2010 - 09:45

Neville En Lisette:

Jammer dat het er alweer op zit... Wij hebben ook genoten van jullie prachtige reisverslag!! Ben nu wel heel benieuwd naar alle foto's! (Sanne ook, want die gaat in mei naar Bali). Ik kom donderdag Bono terug brengen, dus bel maar even zodra jullie weer een beetje fris zijn!! Dikke kus van Neville en Lisette xxx

• 09 Maart 2010 - 10:33

Danielle:

bedankt voor jullie reisverslagen en foto's. Ik wens jullie een goede terugreis en hou deze herinneringen lang vast.In Nederland is het koud, maar de zon schijnt.groetjes Danielle

• 09 Maart 2010 - 11:34

Jeroen Kortekaas:

ik ben blij dat je weer terug komt
    alleen jij zou waarschijnlijk nog wel langer willen blijven
    ik vond de reisverslagen allemaal erg leuk
    en goede reis terug

groetjes jeroen

• 09 Maart 2010 - 14:40

Frans:

Voorzichig terug en heelhuids aankomen.
    ps:\

LET OP JE SPULLEN....

tot gauw..

• 09 Maart 2010 - 14:56

Oma - Dinie:

Wat jammer voor jullie dat het al bijna voorbij is. Maar zo te lezen hebben jullie wel een onvergetelijke vakantie gehad. Goede terugreis en tot donderdag.

Groetjes Oma - Dinie

• 09 Maart 2010 - 15:04

Anita Drijver:

Hoi allemaal,

ja aan alles komt een eind.
    Fijn dat jullie genoten hebben op Bali.
    Wens jullie een goede terugvlucht.

Nagenieten kunnen jullie later, betreft de vele foto's.

Van mijn kant ook nog een proostje en geniet nog van de enkele uurtjes.

Gr Aniet

• 09 Maart 2010 - 15:18

Jenny :

Heerlijk te lezen dat jullie zo genieten. Wat is Bali toch een genot. Goede terugreis!

• 09 Maart 2010 - 16:03

Ward:

Hey teun nou zo koud is het hier niet natuurlijk lijkt het koud als jullie terug komen want jullie zijn dat warme bali gewend wat jammer voor jou dat je weer weg gaat nou nog een teltatastiesche dag (ik hoop dat je er wel met schaatsen bent maar ik denk het nie en mischien gaat het niet door omdat we teweinig auto's hebben)

Groeten uit het beetje warme Nederland Ward

• 10 Maart 2010 - 06:34

Julia:

Tot vrijdag!!! (L)

• 10 Maart 2010 - 06:36

Julia:

I love you!!!
    Was het nou alvast maar vrijdag!!!! :(:(:(
    maar jammer genoeg is dat nog niet.
    Het belangrijkste is dat jullie een leuke vakantie hebben gehad :):):)