Van Dubai naar Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu Van Dubai naar Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Van Dubai naar Delhi

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Teun

01 Februari 2013 | India, New Delhi

Donderdag na een prima vlucht in het grootste passagiersvliegtuig van wereld om lokale tijd om 0.30 uur 's nachts aangekomen in Dubai. Prima hotel en snel gaan slapen ondanks dat we er achter waren gekomen dat de IPad in het vliegtuig was blijven liggen..... Volgende ochtend na een snel ontbijt met de taxi naar de Dubai Mall met de Burj Khalifa. De Burj Khalifa is de hoogste constructie op de wereld met 828 meter. Nog een paar feitjes; de toren weegt evenveel als 100.000 olifanten , heeft 24.000 glaspanelen (arme glazenwassers) en als je de stalen staven die zijn gebruikt achter elkaar legt kom je van New York tot Melbourne. De lift gaat nauwelijks merkbaar met een ongelofelijke snelheid naar de 124e verdieping waar het uitzicht spectaculair is. Zie de foto van de futuristische skyline van de boulevard van Dubai maar nu van boven.
Een verplichte wandeling door Dubai bij 27 graden omdat de geplande metro niet bleek te rijden was geen straf.
Daarna naar het vliegveld om daar de IPad terug te vinden bij Lost and Found en zoals wij al hoopten kregen we die na een uurtje gelukkig weer keurig overhandigd door een politieman.
Binnen 2 en een half uur waren we vervolgens in Delhi aangekomen, waar we vlot onze rugzakken hadden die uit Amsterdam rechtstreeks waren gekomen en ook heel snel door de douane buiten stonden in een licht mistig New Delhi om negen uur 's avonds
Na wat gedoe rond onze free airport pickup zijn we uiteindelijk door een redelijk druk Delhi in ons hotel City Star aangekomen. Mooi hotel, aardige behulpzame mensen. Ondanks dat we midden in de stad zitten valt ons de drukte en herrie nog mee. We gaan zo nog even sfeer proeven en even beetje rond wandelen in het nachtelijke Delhi.

• 01 Februari 2013 - 18:14

Daan:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen. Aan de foto is te zien dat jullie helemaal 'ondersteboven' van Dubai zijn.. Begrijpelijk! Veel plezier in Delhi.

• 01 Februari 2013 - 18:15

Daan:

• 01 Februari 2013 - 19:46

Frans:

Dubai from above.. spectaculair mr. Smit.

hou vast nu die IPad!!!!!!

• 01 Februari 2013 - 20:22

Carla:

Hi Lucky Guys and Girl,

Wat is er met die foto's? gaan ze strakkies allemaal ondersteboven? haha ben wel benieuwd ernaar. Lekkere temp daarzo wow Fyn dat jullie m terug hebben zeg, jejum.

Groetjes,
    Carla

• 01 Februari 2013 - 22:44

Anita Drijver:

Hoi wereld reizigers, begint al als een avontuur, betreft Ipad!
    Maar goed jullie zijn goed aangekomen en genieten al in te Delhi.
    Ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur.
    Groetjes

• 02 Februari 2013 - 00:07

Hans & Jose:

Hey vakantiegangers,

Mooie foto, ik was gelijk helemaal ondersteboven van Dubai ;-) Met Bono gaat t een b-tje hetzelfde, maar geven hem als sanctie gewoon al twee dagen geen eten, dan leert ie t grommen naar Luna wel af hahaha We hebben denk ik de manier- en hoeveelheid van wandelen en spelen gevonden, want hij loopt nu niet meer met zijn poot ophoog. Geniet nog een hele poos en tot laters! Kuzzie ons en een pootje van Bono en Luna ;-)

• 04 Februari 2013 - 16:55

Ward:

Zo maakte ik een grapje over de camera in het vorige stukje, lees ik hier dat jullie de iPad bijna kwijt waren?! haha gelukkig weer terug ;)

Leuk dat jullie dit jaar weer en blog bij houden :)

Nog een telta-tastische vakantie.

Ward