Bye Bye Yoa Yai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Teun Smith - WaarBenJij.nu Bye Bye Yoa Yai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Bye Bye Yoa Yai!

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

27 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Eergisteren lunch. Stel je een 60 meter hoge rots voor met een klein strandje ervoor waar van twee kanten de golfjes tegen aan klotsen. De turquoise blauwe zee is wat slordig gelardeerd met vergelijkbare grillig gevormde groen begroeide steile rotsen om ons heen.Op het strand een enorm rotsblok. Een bakje gebakken rijst, wat watermeloen en ananas. De temperatuur is van dien aard dat Abdul Kariem, de kapitein van onze longtailboot zelf ook een duikje neemt in het pislauwe water omdat het 'vellie hot' is. Zonder de meer de mooiste plek voor een picknick met een spectaculauir uitzicht waar ik ooit ben geweest. Het was het hoogtepunt van een prachtige dag langs de eilanden tussen Yao Yai en Krabi, Phang-Gna East.
Het eiland Koh Yao Yai is nog onontdekt door het toerisme. Het kilometer lange strand kent alleen ons resortje met zo'n 30 bungalows. Het eiland kent 9000 inwoners en 1 politieagent, die slank aan zijn werk begint maar binnen een jaar dik is omdat er werkelijk niets te doen is. De 90 procent moslims en 10 procent boeddhisten leven vreedzaam samen, er is een klein ziekenhuisjes, 1 apotheek en 2 ATM's. Absoluut een aanrader voor degenen die in Thailand rust willen zoeken!
We gaan zo van dit eiland weg met de taxi naar de pier, de boot naar Bang Rong, de taxi naar Phuket airport, het vliegtuig naar Bangkok en tenslotte met de bus die ons weer bij Khao San Road zal afzetten. Gisteren nog heerlijk genoten van het weer, het strand en de zee. Gisteravond hebben we een wensballon opgelaten om de laatste avond op dit prachtige eiland luister bij te zetten. We gaan het missen! Nog twee dagen cultuur in Bangkok te goed!

• 27 Februari 2011 - 07:52

Danielle:

Oh, dat is een plekje om nooit meer te verlaten. Alleen wordt je dan zo rond als een tonnetje! Bart, als ik een keertje op kantoor kom, hoop ik wat foto's te zien. Geniet van jullie laatste dagen en een hele goede reis terug naar huis. groetjes Danielle

• 27 Februari 2011 - 10:15

Ans Brokke:

Intzettend leuk om dit weer van jullie te vernemen. Geniet nog veel van de laatste dagen en tot ziens Bart op kantoor.

• 27 Februari 2011 - 13:34

Carla:

Hi BYTjes,

Klinkt hemels as usual :-)
    Have fun de laatste dagen en hoop dat je niet in dit weer thuis komt (anders verzuip je haha)

Groetjes,
    Carla en de rest

• 27 Februari 2011 - 14:47

Anita Drijver:

Hoi hoi,
    geen dank, en ben benieuwd naar enkele foto's bij ons bezoek, te Lisse.

Klinkt lekker allemaal, zo die rust.
    Dat is over enkele dgn weer voorbij.
    Dussss, geniet nog maar voor deze enkele dgn, ook in Bangkok.

Bij deze alvast een goede terug-reis.

Gr Aniet ( trimster ).

• 27 Februari 2011 - 16:46

Ward:

Ajax- PSV: 0-0 kampioenschap kunnen we nu wel vergeten maar een lichtepuntje Fc Twente - AZ: 0-1 maar even ter zaken eriksen loopt op open doel af toen deet een PSVer een sleiding maar eriksen liep gewoon door en toen floot de scheids voor een obertreding van eriksen en die domme frank de boer haalde el hamdoi )hoe je dat ook schrijft) er uit in de laatste minuuten dat is niet zo slim vind je niet maar ja je hoort het al ik ben heel erg verdrietig en morgen weer naar school dinsdag proefwerk maarja teun blijf nog lekker genieten van je vakantie.

(ik heb nachtlenzen die hoef je alleen in de nacht in te doen en overdag zie je scherp)

Groeten: Ward

• 27 Februari 2011 - 17:15

Jose:

Hier met een grote gehuurde bus Hans zijn appartement verhuisd en zijn vet kapot nu hahaha. Kom je thuis lees je jullie walhalla LOL. Leest geweldig hoor, lijkt me geweldig om te kunnen zijn, zou graag met willen ruilen op dit moment. Nog 3 daagjes, dus einde in zicht.. Jammer hoor, maar ja, je kan weer een prachtige reis in je zak steken! Geniet nog ff en tot later horens

Kus Jos