Tweede kerstdag - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Teun Smith - WaarBenJij.nu Tweede kerstdag - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Tweede kerstdag

Door: Bart, Yvonne & Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 December 2008 | Belize, Caye Caulker

Stel je het tropisch aquarium in Artis voor. Die met het koraalrif,zee-egels, anemonen en van die gekleurde vissen. Stel je daar ons drie met snorkels in voor. Dat was eerste kerstdag 2008. We zijn met Ras Creep in zijn hippie-rasta boot gaan varen. Het snorkelen bij het koraalrif hier is werkelijk onvoorstelbaar mooi. Duizenden vissen, koraal in allerlei kleuren. Bij het eerste duikje onder water kwam er gelijk een hele 'kudde' pijlstaartroggen in slow motion aangevlogen door het water. Je kon ze gewoon aaien. Yvonne heeft nog een nurseshark van 1,5 meter gezien.
Ook nog een zeepaardje gezien.
Op het kerstmenu stond gisteren kreeft en garnalen van de barbeque.

Vandaag zouden we gaan zeilen, maar we zijn met een lokale visser Benedict op zijn boot naar het mangrovebos gegaan om te vissen. Teun ving vier red snappers (!) en Bart slechts twee met lijnvissen.
Ook nog naar het koraalrif geweest en daar weer fantastische vissen gezien. Teun kan heel goed snorkelen, hij kan zelfs al onder water duiken en daarna het water uitblazen!!
Vanavond bestond het kerstdiner uit de zelf gevangen red snappers, die we bij Benedict thuis hebben gegeten. Heerlijk klaar gemaakt door Joan, half portoricaans en half italiaanse schoonzus van Benedict.
Nog nooit zo'n lekker kerstdiner gegeten!!
Morgen gaan we proberen via San Pedro op Ambergris Caye naar Xcalak in Yucatan te komen per boot.

Oud en nieuw vieren we dus weer in Mexico! Uno prospero nuevo ano!!

Groetjes
Teun, Yvonne en Bart

• 27 December 2008 - 07:04

Carcelia:

Hoi Yvonne, Bart en Teun,

Het klinkt weer grandioos, doet me denken aan mijn kerst in Israel jaren geleden. Toen ook met Kerst wezen duiken daar. Zooo mooi.
    Kijken jullie ff op de foon, heb een smsje als het goed is :-)

Ik vind Teun zeker knap, met dat snorkel vrijmaken, moet je nog aardig wat lucht over hebben.

Groetjes,
    Carla, Wil, Caron en Robin

• 27 December 2008 - 11:30

Frans:

Letterlijk Adembenemend"

Klink paradijselijk..

(en ik heb kouwe klauwen...)

groeten en fijne kerst..

Frans

• 27 December 2008 - 11:48

Daan:

super teun! vier red snappers, en snorkelen als een echte pro.
    een tweede kerstdag om nooit te vergeten. Heel veel plezier weer in Mexico!

Liefs Daan

• 28 December 2008 - 14:43

(Oma) Dinie:

Wat zien jullie een hoop mooie dingen zeg. Wel een heel aparte kerst.
    Ik heb het bij Frank ook heel gezellig gezellig gehad. Nog heel veel plezier.

• 28 December 2008 - 16:15

Stephan Ten Brink:

Hoi Bart, Yvonne en Teun.
    Mooie verhalen hier op jullie vakantieblog.
    De vakantie is voor jullie al weer redelijk onderweg, dus binnekort weer naar huis.
    Hier met mij alles okay.
    Groetjes,
    Stephan