Scooters en olifanten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Teun Smith - WaarBenJij.nu Scooters en olifanten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Scooters en olifanten

Door: Bart, Yvonne & Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

22 Februari 2010 | Indonesië, Ubud

Vandaag hebben we ons op de nationale sport van Bali gestort. Nee niet badminton maar scheuren met een scooter. Door werkelijk adembenemende landschappen, over heuvels bedekt met rijstvelden door prachtige jungle slingerden wij ons links rijdend en al snel volop toeterend door het rondom Ubud erg drukke verkeer .
Na een proefritje van een uur hebben we eerst de beroemde Babi Guling 'suckling piglet' gegeten waarvoor men van heinde en ver komt ( er zijn zelfs excursies) en voor in de rij staat. Een in het geheel geroosterd en gekruid knorretje. Vooral het harde knapperige vel is een delicatesse.
Daarna weer op de scooter richting het noorden. Met zoveel Kodakmomenten valt het niet mee om een foto te maken want dan stop je bij elke bocht. Uiteindelijk flink de weg kwijt en na 2 politieagenten te hebben omgekocht kwamen we bij een olifantenpark. Zie foto's ;-) De kleintjes waren erg schattig.
Daarna terug naar Ubud althans dat hoopten we... Er staan hier namelijk geen borden dus nadat we weer flink waren verdwaald en eindelijk mochten kennismaken met het fenomeen tropische bui vonden we steeds behendiger slingerend de weg terug. Morgen gaan we met taxichauffeur Agus naar Lovina Kalibukbuk. Dat wordt een dagtocht met veel stops met bezienswaardigheden met een leuke chauffeur ' allemachtig prachtig! ' .

• 22 Februari 2010 - 13:49

Ans Brokke:

hoi luitjes,
    Dat ziet er allemaal fraai uit daar. Geniet ervan en ik wacht op jullie volgende reisverslag.
    xx Ans en de jongens