Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Teun Smith - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Belize

Door: Bart, Yvonne & Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

24 December 2008 | Belize, Caye Caulker

Hi Dutchies!

Na twee weken Spaans praten we nu ineens Engels. Op Belize, voormalig Brits Honduraas, is Engels de voertaal. Eerst nog even de afgelopen dagen. We zijn eergisteren 's morgens zeer vroeg naar Tikal vertrokken. Zeer indrukwekkende jungle, we hebben spidermonkeys, brulapen, neusberen, toekans, papagaaien en veel andere vogels gezien. En dat allemaal tussen net zo indrukwekkende Maya-tempels. De hoogste tempel nr IV is 70 meter hoog! We hebben dan ook weer flink spierpijn van alle trappen! Op de grand plaza tussen allerlei tempelgebouwen zagen weeen aantal Maya's een ritueel uitvoeren. Niet voor de toeristen maar voor zichzelf met een hoop vuur, kaarsen, drank (die een oude mayavrouw in het gezicht van de anderen spuugde), graan offeren in het vuurt en een hoop geprevel. Ontroerend en bijzonder om mee te maken.

Gisteren weer om vijf uur in de bus naar Belize. Daar met een boot en nu zitten we op Caye Caulker. De sfeer op dit eiland is apart. Allemaal blije rastamannen met als motto " go slow!" Goed hotel, lekker (vis) eten, maar twee tegenvallers (het weer is niet zo strak blauw als wij zouden willen, temperatuur is 25+ en het strand is door de orkaan Dean min of meer weggespoeld. We blijven wel tot na de Kerst hier maar niet twee weken wat we aanvankelijk dachten. Waarschijnlijk vertrekken we dan weer richting Yucatan naar Majahual bij Chetumal in de buurt.
We wensen iedereen een Merry Christmas/ Feliz Navida vanuit Belize.

Teun, Yvonne en Bart

• 24 December 2008 - 19:24

Carcelia:

Hi Yvonne, Bart en Teun,

Jullie ook hele prettige Kerst en Jaarwisseling weer ergens anders :-)
    Wij hebben heerlijk saai net niet regen maar niet zo koud weer, zeker geen witte kerst hier.

groetjes en tot chats :-)
    Carla Wil Caron en Robin

• 24 December 2008 - 19:34

Ward:

He Teun wat zijn neusberen? En zijn er veel wolken waar je nu bent?
    Vriendelijke telta en fijne kerstdagen van iedereen.
    Groetjes, Ward je telta-vriend. Veel plezier!

• 24 December 2008 - 19:41

Jeroen:

prettige kertstdagen voor jullie alledrie van ons alle vier

groetjes uit het koude nederlandje

• 25 December 2008 - 08:59

Ma En Frank:

Een goede kerst en een goed uituiende vanuit Wageningen

• 25 December 2008 - 10:56

Kariem:

Hoi allemaal. Hoe gaat ie?Met mij gaat het goed.Was het leuk daarboven?