Quatemala - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Teun Smith - WaarBenJij.nu Quatemala - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Quatemala

Door: Bart, Yvonne & Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

21 December 2008 | Guatemala, Flores

Gisteren zijn we naar een totaal onbekende waterval in de buurt van Palenque geweest. Staat in geen enkele toeristengids. Op aanraden van Margarita een lokale bus genomen en er was inderdaad letterlijk niemand! Prachtige waterval, blauw water en op een kleine waterval konden Teun en Bart klimmen. Er was wel een soort parkwachter die Yvonne kwam halen met de mededeling: King Kong !! Yvonne mee en daar zat vlakbij weer een familie apen in de boom. Bijzonder want we spraken vandaag andere nederlanders die na 10 dagen Mexico nog geen aap hadden gezien terwijl ze daar wel op zoek naar zijn geweest. Wij zien ze nu bijna elke dag..
Vandaag met een klein busje op weg naar Flores gegaan. Halverwege bij Fromtera Corazon verder met een lancha (boot) over de rivier die de grens met Mexico Quatemala vormt. Daar verder met een Quatelmateekse bus over een Quatalmalteekse weg. Stel je van beiden niet te veel voor.... De bus is nog wel een soort bus, maar de weg...... Het duurde twee uur zamdhobbelen en door moeras rijden voordat je het idee had op iets verhard te zitten.
We zitten nu op Flores een schiereiland aan een prachtig meer, waarin Teun al een duikje heeft genomen. Volgens Teun super warm water!
Morgen om 5 uur ( ja dat zijn nog eens tijden) met een busje naar Tikal. Het schijnt een bijzonder Mayavindplaats te zijn vol apen, toekans, en nog meer jungle beesten..
De dag daarna staan we om 5 uur (alweer!!) op voor de bus naar Belize. Daar hopen we even bij te kunnen komen van onze belevenissen en (bus)reizen op Caye Caulker voor de kust bij Belize city. Je hoort van ons!
Alle klasgenoten van Teun wensen wij een hele fijne vakantie!
Jammer dat de E3 geen kampioen is geworden, maar tweede is ook heel knap.
Jeroen de chocolade was heerlijk en gelukkig al op anders was het nu chocolademelk....
Hasta Luego muchachos!
Adios, Teun, Yvonne en Bart

• 22 December 2008 - 08:32

Carcelia:

Hi Girl and Guys,

Ik vind dit echt heel top, zo kunnen we een klein beetje meegenieten van jullie vakantie, in theorie dan als we niks opzoeken haha
    Blijven jullie in Belize ook nog rondreizen of komen jullie weer terug in Mexico voor de terugreis? Al dolfijnen gezien ook? Of gaat dat nog gebeuren?

Have fun, but you do haha
    Groetjes,
    Carla, Wil, Caron en Robin

• 22 December 2008 - 10:38

Dinant:

Mooie reis Teun. Je ziet vast heel veel.
    Hier gaat het misschien vriezen en komt er ijs.
    We zijn wel graskampioen met de E3, want we hebben alles gewonnen op gras en alleen maar punten verspeeld op kunstgras.
    Nog veel plezier daar.
    Adios Dinant

• 24 December 2008 - 14:09

Jimmy:

Hoi Teun, veel plezier met de kerstdagen in Mexico. Groetjes Jimmy. TELTA

• 24 December 2008 - 14:16

Mara:

Wat een mooie reis hebben jullie! Watervallen, junglebeesten, echt te gek! Heel veel plezier en fijne kerstdagen tussen de apen.
    Groetjes Mara.