Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Teun Smith - WaarBenJij.nu Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Palenque

Door: Bart, Yvonne & Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

16 December 2008 | Mexico, Palenque

Hallo Hollanda!

Esta muy buenito!
Eergisteren in een nacht met de bus van Tulum naar Palenque gereden. Dat was erg comfortabel en we hebben bijna de hele weg geslapen. Uitgerust aangekomen in Palenque en vandaar naar ´the place to be in the jungle`: El Panchan. Bij Margarita in een cabana slapen en eten bij Don Mucho. De eerste dag gelijk met een gids de jungle in. Brulapen gezien die als je in je handen klapt naar beneden komen (ze zijn overigens best groot en vrij agressief, zeker tegen vrouwen ), dodelijke spinnen, vleermuizen, spoor van een jaquar, heel veel planten (gomboom, arnica, insuline liaan enzovoort enzovoort) gezien en watervallen beklommen.
Ook een hele grote leguaan gezien (ter groote van Bono).

Menno, ik kan de brulapen nog niet nadoen, die maken wel heel veel herrie!! Ze vieren hier trouwens ook Kerstmis alleen zonder denneboom! Mexico is erg katholiek en ze houden daarbij ook heel erg van glitter, knipperlichtjes en heel veel kitsch!

Vandaag naar de ruinas del Maya geweest. Prachtig gelegen tegen een hoge berg midden in de jungle. Volgens Teun wel jammer dat de Maya de roltrap nog niet hadden uitgevonden want wat hebben we een trappen beklommen in de verzengende vochtige oerwoudwarmte.
Wel veel nederlanders hier gezien.

Morgen gaan we naar San Christobal op 2100 meter hoogte. De plek waar Maya indianen hun spullen op de markt komen verkopen. Daar blijven we 1 nacht.

Alles gaat hier prima. Vriendelijke mensen en met ons handjevol spaans komen we een heel eind.
Taxi en combitaxi´s brengen je voor een tiental pesos overal naar toe en de bussen zijn hier zeer luxe.

Niet overal is even goed internet te vinden maar als we zoals nu in Palenque er iets tegenkomen laten we weer een berichtje achter.

Adios muchachos!

• 16 December 2008 - 22:42

Annet:

Klinkt allemaal heel goed en spannend!
    Kijk wel uit voor al die enge beesten want jullie moeten nog langer mee hoor.
    Ben ook erg benieuwd naar de eerste foto's. Of moeten we dan wachten tot jullie weer thuis zijn? Geniet maar lekker door en tot gauw.

• 16 December 2008 - 22:44

Annet:

p.s. De kerstboom staat nog niet.

• 17 December 2008 - 14:03

Jo:

Jullie hebben het wel naar 't zin zo te lezen.
    Zoals ik begrijp moet yvon goed om zich heen kijken als ze onderweg tussen de bosjes moeten plassen, en vooral niet klappen tijdens het plassen! Veel plezier in San Christobal!

Groetjes jo

• 17 December 2008 - 15:30

Frans En Sandra:

Heb 4 kaarten voor Ajax -Slavia Praag voor vanavond... met diner met o.a. Simon Thamata..
    en Wim Jonk..

Gaan jullie mee????

Groeten,

Frans

• 17 December 2008 - 23:37

Liz H.:

Jeetje, degene die dit geschreven heeft zou reisboeken moeten schrijven! Ik wil ooooooooooooooooooook naar Mexico!!!

Met Bono gaat het fantastisch! Hij vind het hier volgens mij wel erg leuk. Elke dag een lange wandeling en we gaan van hot naar her. (Nog steeds niet in de polder geweest....) Hij is ook gefotograveerd op het strand. Samen met zijn vriend Sam. En vandaag had ie een hele stoere krachtmeting in het park. Bono zag een alfaman van een herdershond in het park lopen. Ze liepen op elkaar af en het werd heel spannend maar Bono

• 17 December 2008 - 23:43

Liz H..:

vervolg....

liet zich niet kennen. Ze hebben elkaar heel lang aangekeken en Bono joeg die hond gewoon met zijn ogen weg! Hij had vreedzaam gewonnen!!! Echt te gek. Leuke hond die Bono! Dus, het gaat allemaal goed hierzo, aan deze koude, donkere kant van de aardbol. Ik hoop dat jullie nog veeeeeeel meer leuke avonturen zullen beleven. Tot gauw! En als jullie thuiskomen, wacht je een hele leuke foto!

Een dikke kerstkus van

WIJ WILLEN FOTO'S !!!

• 18 December 2008 - 00:03

Paul En Ward:

Hee Teun, Bart Yvon,

Even de uitslag van de inhaalwedstrijd tegen Schoten. Het is 3-3 geworden. Spannende pot. 0-2 achter, 1-3 achter, toch nog gelijk. Het kampioenschap is nog altijd niet helemaal verkeken, maar we hebben het niet meer in eigen hand. Zaterdag (als wij vrij zijn) speelt Geel-Wit tegen DSS E5, als die twee gelijk spelen kunnen wij nog kampioen worden. Als een van de twee wint, is het voor ons helaas pindakaas. Waarschijnlijk gaan we zaterdagochtend met een paar Concordianen kijken hoe het afloopt. Ik laat het weten. verder alles goed hier. Morgen kerstliedjes zingen in d kerk en eten op school. Dooeiii. Telta. Hee hee hupsasee. Ward.

• 18 December 2008 - 18:05

Linda:

hee luitjes zo te horen alles naar wens het klinkt allemaal geweldig by gerard gaat alles oke zit regelmatig aan de koffie ..de groeten van hem en natuurlyk ook van ons groetjes peter,linda,romy,jelle.
    enne geniet nog effe lekker van jullie vakantie!!!(wij maar werken pfffff)o ja speciaal de groeten aan teun van jel! Adios muchachos!