San Christobal de Las Casas - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Teun Smith - WaarBenJij.nu San Christobal de Las Casas - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Teun Smith - WaarBenJij.nu

San Christobal de Las Casas

Door: Bart, Yvonne & Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

18 December 2008 | Mexico, Mexico-stad

Gisteren zijn we vanuit Palenque met de bus naar San Christobal vertrokken. Het is maar 190 kilometer, toch doet de bus er ruim 5 uur over. De weg slingert zich door de bergen omhoog en is er geen bocht dan is er wel een vibradores (nee dames, dat is gewoon een flinke verkeersdrempel!) Die werken in Mexico erg goed want je moet afremmen tot ongeveer 1 km om niet met je hoofd tegen het dak te stuiteren.
We zitten nu op 2300 meter hoogte. `s Avonds koelt het hier (gelukkig) flink af.
Prachtig hotel in een 18e eeuws gerestaureerd pand in het centrum van dit fraaie bergdorp. Uit de omliggende bergen komen de Maya`s hun handnijverheid slijten, behalve op straat ook op een van de grootste markten van Mexico.
Vanmorgen naar de Canyon del Sumidero geweest. Met een boot door deze schitterende canyon gevaren met wanden van meer dan 1 kilometer hoog. We hebben gieren, 11 krokodillen, slingerapen en gigagrote leguanen gezien. De kloof is erg indrukwekkend zeker als je weet dat de Maya`s zich liever hier in storten dan zich overgaven aan de spanjaarden. Een ochtendje natuur met een vleugje cultuur dus.
Ook nog in Chiapa del Corzo geweest.
Morgenochtend nog een keer over de markt en dan weer naar Palenque waar we onze koffers hebben geparkeerd bij Margerita.
Het plan is om dan Mexico te verlaten en naar Flores in Quatemala af te reizen en daar Tikal te bezoeken.
Voor iedereen die op foto`s zit te wachten; dat is een beetje lastig hier. Je kunt natuurlijk even wat Googlen via afbeeldingen. De foto`s die wij maken bewaren we dus voor thuis. Kom gerust langs!

Liz en Nev, tof om te horen dat het zo goed gaat met Bono en Sam! Als we hier in Mexico zouden wonen hadden we veel meer honden, volgens Teun wel 35 want er zijn heel veel zielige honden hier, die allemaal uitgebreid geaaid moeten worden.

Linda, fijn dat het bij Gerard goed gaat. Doe hem de groeten en drink maar lekker veel koffie met hem. wil je hem af en toe onze berichten door geven?
Jelle, een speciale groet terug van Teun!

Ward, ik duim voor jullie dat deze zaterdag Geel Wit en DSS gelijk spelen en dat we toch nog kampioen kunnen worden! Hupsesee! En een dikke telta terug! Was het leuk in de kerk?

Voor alle anderen Hasta Luego!

• 19 December 2008 - 06:24

Carcelia:

Dame, Heren,

Ik ben JALOERS, jejum, wat klinkt dat tof allemaal, ja oke, behalve die krokodillen, daarvoor ben ik een te grote verleiding denk haha Te denken hoe jullie foto's maken zullen die ook wel super tof zijn :-) kan niet wachten, maar ik doe het wel haha

Heel veel plezier en groetjes weer van
    Carla en Wil

• 19 December 2008 - 08:01

Frank:

Hé familie, met een snotkop de laatste uren van het jaar aan het wegwerken. Goed om te lezen dat het allemaal bevalt. Aju wah

• 19 December 2008 - 13:30

Jeroen:

heey teun

is al je chocola al op

van jeroen

• 19 December 2008 - 15:08

Oma Dinie:

Wat zien en beleven jullie veel zeg. Ik ben ook reuze nieuwsgierig naar de foto's.
    Nog heel veel plezier
    (Oma) Dinie

• 19 December 2008 - 20:35

Ward:

Nee, in de kerk was het net zo saai als altijd. Bij jou is het vast spannender met die krokodillen. Was er ook een dichtbij? Ik ga morgen eerst naar Mike kijken want die kan kampioen worden En daarna Geel-Wit - DSS. Vriendelijke TELTA van Ward. ALIEBOEDOE!@

• 20 December 2008 - 23:24

Ward En Paul:

Hallo daar. Hier even de stand van zaken over het voetbal. Zonder jou redden we het dus niet Teun, want de E3 is geen kampioen geworden. Geel-Wit won dik van DSS, zodat zij kampioen zijn en wij tweede. Dan doen we het het komend voorjaar maar! Groeten.