Oerwoud - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Teun Smith - WaarBenJij.nu Oerwoud - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Teun Smith - WaarBenJij.nu

Oerwoud

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

17 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Gisteren werden we om half zeven opgehaald voor onze busreis. Wat chaotisch zoals de Thai hier dat regelen, maar uiteindelijk zaten we in de bus die helaas na een half uurtje weer stil stond met motorpech. Maar gelukkig ging na een tijdje de motor en de airco weer aan. We hebben alledrie prima geslapen en na 2 keer overstappen in een minivan en het laatste stukje achterin een pickup truck te hebben gezeten kwamen we aan bij het Khao Sok nature resort. Een hele reis maar de moeite waard! Een groter verschil is niet denkbaar. Van Khoasan road naar Khaosok. Van de boeiende hectiek en drukte van de miljoenenstad naar de enorme rust van het 160 miljoen jaar oude oerwoud hier. Tijdens onze eerste wandeling over het terrein van het nature resort werden we al verwelkomd door een groep apen. We zitten in de Backpakker een boomhut op een meter of 8 hoogte met een waterval als douche. Om ons heen het oerwoud met al zijn geluiden. Vanmiddag zijn we met de kano twee uur over de rivier gepeddeld. Morgen gaan we op eigen gelegenheid een stuk door het natuurpark wandelen en overmorgen een dag de jungle in en het meer op.
De temperatuur is wat je van een jungle mag verwachten. Prachtige bloemen, vlinders en enorme rijke vegetatie en dat alles omringd door prachtige begroeide bergen en rotsen.
Tot nu toe een van de mooiste plekken waar wij zijn geweest.
Me Tarzan, you Jane!

PS ; moe lekker dat alles op de reis naar Wageningen goed is verlopen!
Carla; het was inderdaad half een, normaal geen probleem, maar nu staan we vroeger op en gaan vroeger naar bed, We hebben er smakelijk omgelachen.
Kees- straks ben ik weer jaloers op de Kaapverdische avonturen.
ZON- ik zal duimen voor Frouke, hopelijk rijd ze beter dan de gemiddelde Thai (om te beginnen aan de goede kant van de weg... )
Ans- eten bij een karretje is de gewoonste zaak hier. In een restaurant is het niet beter.
Het is in ieder geval heerlijk.
Jeroen - de foto's geven hopelijk een glimp van alles weer, want dat is dan al voldoende.



  • 17 Februari 2011 - 14:22

    Mylene:

    Wat een ontzettend leuke, mooie, bijzondere vakantie is dit!! geniet maar lekker!! Wij vertrekken morgen naar de sneeuw....

    Heel veel plezier nog !!

  • 17 Februari 2011 - 14:31

    Frans:

    Ik zou zeggen, "Teun neus dichthouden onder die waterval"

    vanavond Anderlecht- Ajax..

    keep you up to date..

    Doeiiiii

  • 17 Februari 2011 - 16:00

    Brigitte:

    wouw in een boomhut!!! ruilen?????
    Geniet van je verhaal. Doe mijn ogen dicht en net of ik er ben (valt alleen weer tegen als ik ze open doe;_( )
    Maar ach nog een paar dagen gaan wij ook lekker weg. Geen jungles oke maar wel sprookjesachtig haha geniet ze dikke kus

  • 17 Februari 2011 - 22:15

    Petra.:

    Ben jaloers! Het klinkt fantastisch!!! Ik ga de koude sneeuw opzoeken. Ik blijf de verhalen lezen. Geniet er maar van

  • 17 Februari 2011 - 22:43

    Carla:

    Hi Avonturiers,

    Ik hoop dat jullie heeeeel veel foto's maken, lijkt me waanzinnig zoals jullie het vertellen, maar zie t mezelf niet zo snel doen haha
    Zal de volgende keer gelijk om 17 u als we thuis komen contacten, if nessecary dan ben ik wel op tijd I hope :-)

    Groetjes en wees wel voorzichtig he?
    Carla etc.

  • 18 Februari 2011 - 07:17

    Neville En Lisette:

    Klinkt goed allemaal! Hebben jullie die dooie monnik ook nog gezien bij de boomhutten? (is geen grap!).

    Bij ons gaat het ook goed; Buddha en Sam zijn uit de kast. Als er een homo-huwelijk mogelijk was tussen honden, dan waren zij een setje geweest!

    Veel plezier nog!
    groetjes Nev en Liz

  • 18 Februari 2011 - 13:42

    Ans:

    Dat was weer een geweldig verslag. Ik zie het al helemaal voor me. Geniet nog maar even. Bart. Op RV is het lekker rustig zonder jou:-)))))))))))
    Liefs Ans en de jongens

  • 19 Februari 2011 - 15:31

    Jeroen Kortekaas:

    Klinkt weer allemaal erg mooi en leuk.
    Ik blijf je volgen.
    Prettige vakantie nog verder

  • 20 Februari 2011 - 09:01

    Ward:

    Een waterval als douch een grote boomhut wat wil je nog meer op zo'n vakantie. Echt heel geef ik ben eigenlijk ook wel een beetje jaloers maar ja ik wans je nog een teltatastische vakantie de komende dagen.

    Groetjes: ward en de rest uit dit HUIS.

  • 22 Februari 2011 - 18:52

    Jose:

    Hey kanjesr,

    Gaaf verhaal, tussen de ondertrouw, samenwonen perikelen en verhuizing door lees ik af en toe jullie up-date. Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie fantastische reis zo ik denk... Geniet ervan en tot snel

    Kus Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2011

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Bangkok

27 Februari 2011

Bye Bye Yoa Yai!

24 Februari 2011

Scooteren

22 Februari 2011

Koh Yao Yai

20 Februari 2011

Op naar de eilanden
Teun

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 50429

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Vietnam

31 Januari 2013 - 24 Februari 2013

De Ronde van Rajastan

08 Oktober 2011 - 16 Oktober 2011

Duiken in Egypte

12 Februari 2011 - 02 Maart 2011

Thailand 2011

18 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

10 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Frankrijk 2009

10 December 2008 - 12 Januari 2009

Mexico, Guatemala en Belize

Landen bezocht: